Czym jest kasowy PIT- Rozliczenie podatkowe dla małych firm w 2025 roku

Czym jest kasowy PIT- Rozliczenie podatkowe dla małych firm w 2025 roku

Od 1 stycznia 2025 roku polscy przedsiębiorcy będą mogli korzystać z nowego sposobu rozliczania podatków – kasowy PIT. Ta zmiana ma na celu poprawę płynności finansowej małych firm, umożliwiając im rozliczanie przychodów i kosztów wyłącznie w momencie faktycznego otrzymania zapłaty. Czy to naprawdę dobre rozwiązanie? Przyjrzyjmy się bliżej, jak to działa, kto może z tego skorzystać i wyzwania się z tym wiążą.

Czy zakup wody dla pracowników to koszty firmowe?

Czy zakup wody dla pracowników to koszty firmowe?

Zapewnienie wody pitnej pracownikom to obowiązek pracodawcy. Zakup kawy, herbaty czy cukru dla pracowników w wielu firmach traktowany jest jak coś naturalnego. Latem (wraz ze wzrostem temperatury i pragnienia) mogą wzrastać również te wydatki. Czy można zaliczyć je do kosztów firmowych? Sprawdź!

KSeF a obowiązki asystentki – jakie zmiany czekają sekretariaty?

KSeF a obowiązki asystentki – jakie zmiany czekają sekretariaty?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla podatników VAT już od lipca 2024 r. Od 1 stycznia 2025r. obejmie wszystkich przedsiębiorców, którzy zawierają transakcje na polskim rynku B2B (business to business) - a więc między firmami. Jak obowiązkowy KSeF wpłynie na dotychczasowe obowiązki sekretarek i asystentek? Czytaj dalej!

Cyfrowa transformacja sekretariatu - jak mpSekretariat zrewolucjonizuje zarządzanie korespondencją

Cyfrowa transformacja sekretariatu - jak mpSekretariat zrewolucjonizuje zarządzanie korespondencją

W dobie cyfryzacji procesu przechowywania i obiegu dokumentów elektroniczne zarządzanie korespondencją firm i instytucji administracji publicznej staje się standardem. Tym bardziej, że tradycyjne metody przechowywania i organizowania dokumentów są nie tylko nieefektywne, lecz także utrudniają spełnianie wytycznych w zakresie bezpiecznego przechowywania i udostępniania danych. Program mpSekretariat z modułem Książka Korespondencji umożliwi Ci nowoczesne i bezpieczne zarządzanie korespondencją.

Jak prowadzić profesjonalny sekretariat – oprogramowanie do sekretariatu

Jak prowadzić profesjonalny sekretariat – oprogramowanie do sekretariatu

Z pełną świadomością konsekwencji tych słów powiem: Kto nie był nigdy asystentką/ asystentem, ten nie wie, czym jest prawdziwe życie, a kto prowadzi sekretariat, nie narzeka na brak adrenaliny i nudę w pracy. Aby sekretariat działał właściwe, konieczne jest wdrożenie odpowiednich rozwiązań technologicznych. Ta inwestycja na dłuższą metę obniży koszty działania przedsiębiorstwa, bo usprawni obieg informacji i kontrolę realizacji zadań firmy. Poza tym nie da się dobrze prowadzić sekretariatu bez odpowiednich narzędzi. Dlaczego? Bo zakres realizowanych przez asystentów zadań jest ogromny i nie uda się wspierać innych bez uprzedniego uzyskania odpowiedniego wsparcia.